Salt la conținutul principal

Sectiunea Evaluare salariati

Aici sunt afisati toti salariatii angajatorului selectat pentru care se poate incepe evaluarea. Pentru a identifica usor salariatul pentru care doriti efectuarea evaluarii, puteti utiliza filtrele disponibile in partea dreapta-sus a tabelului, unde puteti cauta angajatii dupa Nume/Prenume/CNP. De asemenea, coloanele tabelului Nume si Prenume pot fi sortate ascendent sau descendent.

Efectuarea unei evaluari

  1. Selectati salariatul din tabel.

     selectarea salariatului pentru efectuarea evaluarii periodice
  2. Dupa selectarea angajatului dorit din lista disponibila, este necesar sa fie completati cativa parametri specifici in formularul afisat.

Pasii pentru initierea unei evaluari

Selectarea fisei de evaluare

  • Accesati campul „Fisa de evaluare”: acesta permite alegerea unui sablon specific de evaluare in functie de pozitia si responsabilitatile angajatului. Modelele trebuie in prealabil create/importate (accesati meniul Fise de evaluare) de la un alt angajator sau puteti utiliza sabloanele standard qPlus.
Selectare model fisa de evaluare

Setarea numelui evaluarii

  • Accesati campul „Nume evaluare”: in acest camp, se poate completa sau edita un nume personalizat pentru evaluare, cum ar fi „Fisa de evaluare – Generala_TOMA VLAD_2024”. Aceasta ofera posibilitatea de a identifica mai usor evaluarile in sistem.
 denumire model fisa de evaluare personalizata

Numele Angajatului

  • Campul „Nume angajat”: Numele angajatului selectat este afisat automat in acest camp. Aceasta confirma persoana care va fi evaluata.

Selectarea contractului

  • Campul „Contract”: utilizatorul alege contractul activ al angajatului dintr-o lista derulanta. Informatiile despre contract sunt esentiale pentru a asocia evaluarea cu un anumit interval de angajare si tip de contract, avand in vedere ca salariatii pot avea mai multe contracte de munca cu functii si responsabilitati ce necesita o anumita evaluare.

Functia angajatului

  • Campul „Functie”: functia angajatului este pre-completata si afiseaza codul si titlul postului ocupat, cum ar fi „251206 – Manager Proiect Informatic”. Aceasta ofera context pentru evaluare, asigurand ca procesul este adaptat la responsabilitatile specifice ale postului.

Departamentul

  • Campul „Departament”: acest camp derulant permite selectarea departamentului din care salariatul face parte si pentru care este necesara evaluarea, cum ar fi „IT”. Alegerea departamentului ajuta la organizarea evaluarii in functie de structura organizationala a companiei.
Selectarea departamentului salariatului evaluat

Dupa ce au fost selectate toate informatiile in formular, faceti click pe butonul Incepe evealuarea.

Butonul Anuleaza: situat in coltul dreapta sus, va ofera optiunea de a anula procesul de configurare a evaluarii, revenind la ecranul principal fara a salva modificarile.

Evaluarea salariatului

Evaluarea in qPlus se realizeaza prin selectarea unui punctaj de la 1 la 5 pentru fiecare subcriteriu, unde 1 indica performanta minima si 5 performanta maxima. Evaluatorul bifeaza nivelul corespunzator pentru fiecare competenta, obtinand astfel un scor final care reflecta performanta generala a angajatului.

Evaluarea salariatului pe baza formularului de evaluare

Sectiunea Obiective de imbunatatire: permite evaluatorului sa adauge optional obiective personalizate pentru angajat, completand un camp de text liber. De exemplu, se pot introduce detalii specifice, cum ar fi „Comunicarea” pentru a clarifica aspectele de imbunatatit.

Completare obiective de imbunatatit pentru salariatul evaluat

Rating general: afiseaza scorul total acumulat din punctajul maxim posibil (ex.: „0 din 145 de puncte”). Acest scor ofera o imagine de ansamblu asupra performantei angajatului in functie de punctele obtinute la criteriile evaluate.

Comentarii generale: camp destinat observatiilor suplimentare ale evaluatorului. Acesta permite adaugarea de comentarii finale referitoare la evaluare, asigurand claritate in interpretarea punctajului.

Optiuni finale

  • Butonul „Sterge” permite eliminarea evaluarii curente daca este necesar.
  • Butonul „Anuleaza” revine la ecranul anterior fara a salva modificarile efectuate.
  • Butonul „Salveaza” confirma si salveaza evaluarea in sistem, finalizand procesul de evaluare pentru angajatul respectiv.

Dupa ce este atribuita o nota pentru fiecare subcriteriu din evaluare, utilizatorul are optiunea de a salva si finaliza procesul. La apasarea butonului Salveaza si inchide evaluarea, apare o fereastra suplimentara cu doua optiuni:

Salvarea evaluare salariat

1. Doar salveaza: aceasta optiune salveaza progresul evaluarii fara a o finaliza, permitand revenirea ulterioara pentru completare sau modificare.

2. Inchide: aceasta optiune finalizeaza evaluarea, marcand-o ca incheiata. Odata inchisa, evaluarea nu mai poate fi editata, iar utilizatorul va avea acces doar la actiunile *Vizualizeaza, Descarca si Anuleaza

Inchidere evaluare salariat

Dupa salvarea unei evaluari, aceasta este afisata in sectiunea 'Evaluare salariat' din pagina dedicata fiecarui angajat. In partea de jos a paginii, sub titlul Evaluari salariat, sunt listate toate evaluarile existente pentru angajatul selectat, organizate intr-un tabel.

Lista evaluarilor saalriatului

Status: indica starea evaluarii (ex.: „In progres”), aratand daca evaluarea este finalizata sau in desfasurare.

Butonul „Actiuni”: ofera optiuni suplimentare pentru fiecare evaluare, cum ar fi:

  • Continua: permite reluarea unei evaluari in curs de desfasurare, oferind posibilitatea de a adauga sau modifica informatii.
  • Sterge: Ofera optiunea de a sterge evaluarea selectata din sistem.

Pentru o evaluare 'Incheiata', in sectiunea Actiuni disponibile apar optiuni specifice, care permit doar:

  • Vizualizeaza: permite deschiderea si vizualizarea detaliilor evaluarii finale.
  • Descarca: ofera posibilitatea de a descarca evaluarea in format .docx pentru arhivare sau partajare.
  • Anuleaza: optiunea de a anula evaluarea incheiata, daca este necesar.

O evaluare anulata nu va mai fi luata in considerare in rapoarte. Aceasta poate fi Activata daca a fost anulata din greseala prin accesarea butonului 'Actiuni' din dreptul acesteia si selectarea optiunii Activeaza.

***